top of page

AI@Flow: Het verhaal van chatbot Elliot (aka "AI en ChatGPT toepassen in jouw organisatie")


Mr. Turing

Ons verhaal begint begin jaren vijftig met een man genaamd Alan Turing. Turing ontwikkelde een methode om te testen of een machine menselijk gedrag zo nauwkeurig kan nabootsen dat je het verschil niet merkt. De test van Turing was een uitdaging voor veel computerwetenschappers, wat leidde tot slapeloosheid, verbroken huwelijken en waanzin, aangezien hun enige doel om AI te perfectioneren een bijna onmogelijke taak bleek te zijn.


Alarm, AI neemt het over!

Fast forward naar november vorig jaar, toen de Turing-test een populaire zoekterm werd, dankzij het baanbrekende werk van de computerwetenschappers dat eindelijk vruchten afwerpt:


AI en ChatGPT toepassen in mijn organisatie: Turing

AI en ChatGPT toepassen in mijn organisatie: Turing

AI en ChatGPT toepassen in mijn organisatie: Turing

ChatGPT is geïntroduceerd en we krabben ons allemaal collectief in het haar terwijl we ons afvragen of dit ding onze jobs zal overnemen. Laten we echter, voordat we in paniek raken, de geruststellende woorden van econoom Richard Baldwin lezen: “AI zal je baan niet aannemen […], het is iemand die AI gebruikt die je baan zal aannemen.” Bij Flow hebben we de neiging om naar slimme economen te luisteren en hebben we besloten om AI toe te passen in onze organisatie en AI te integreren in onze diensten. Het proefproject: een chatbot op maat voor onze eigen website.


Integreer! Integreer de AI!

Hoe komt de gemiddelde persoon in aanraking met het baanbrekende werk van al deze gekke wetenschappers? Via een magische portal waarmee je kunt communiceren met de software achter chatGPT, beter bekend als “een API”. Het is niet verwonderlijk dat de website die deze API verkoopt, openAI, de snelst groeiende website ter wereld is.


Klaar, instellen, chatten

Om te onderzoeken hoe we AI en ChatGPT kunnen toepassen in onze organisatie, concreet: voor onze eigen chatbot, hebben we het internet afgestruind. In het huidige aanbod van chatbotopties hebben we veel openAI-tools gevonden waarmee je een aangepaste chatbot kunt maken en deze naadloos in je website kunt integreren. Toen we aan onze zoektocht begonnen om de optimale implementatie te vinden, hebben we elke mededinger onderzocht aan de hand van een reeks vereisten:

  • Genereert snel antwoorden,

  • Biedt gemakkelijke toegang tot de antwoordbron,

  • Garandeert dat inhoud veilig wordt behandeld,

  • Kan verschillende invoerformaten aan,

  • Is eenvoudig te integreren op websites en webhelps,

  • Gebruikt een recente versie van GPT,

  • Heeft een scherpe prijs.

Deze evaluatie resulteerde in de creatie van Elliot, de Flow-chatbot:


Flow's AI chatbot


We zijn verheugd aan te kondigen: Elliot staat klaar voor al je vragen!


Het project eindigt niet bij Elliot

Wil jij AI en ChatGPT toepassen in jouw organisatie? Ben jij op zoek naar je eigen Scott, Charlotte of Lancelot geïntegreerd in je webhelp? Natuurlijk! Je vraagt je misschien af welke voordelen wij bieden als technisch communicatiebedrijf. Geen zorgen. Kijk, een opsomming van onze toegevoegde waarde:

  1. Kwaliteit erin is kwaliteit eruit. Een chatbot vereist gestructureerde invoer in plaats van willekeurige stukjes en beetjes informatie. Omdat we gespecialiseerd zijn in het structureren van informatie, kunnen we garanderen dat onze chatbots output van hoge kwaliteit produceren.

  2. Niet elke tool is een geweldige tool. Omdat we op de hoogte zijn van nieuwe trends, kunnen we altijd de beste aangepaste chatbot aanbevelen. Dit kan af en toe veranderen, aangezien prijzen en aanpassingsmogelijkheden voortdurend veranderen.

  3. We weten hoe we input moeten converteren.Omdat chatbots niet helemaal betrouwbaar zijn, geven we de voorkeur aan chatbots die antwoorden met bronnen ondersteunen. Daarom moeten we invoer in HTML-indeling leveren. Soms is een conversie nodig.

Ben je ervan overtuigd dat we je hiermee kunnen helpen? Geweldig! Laten we eens praten over jouw bot.

Comments


bottom of page