Informatie die helpt!
Informatie is te belangrijk om slordig mee om te gaan. Om hun job te kunnen doen, hebben je collega's en klanten elke dag gestructureerde, intelligente informatie nodig over je producten, diensten, processen, team, technologie, business...
In onze kennismaatschappij moet je daarbij met verschillende behoeftes rekening houden:
Gebruiker
Is de informatie ... ?
-
toegankelijk
-
bruikbaar
-
up-to-date
-
correct
-
aangenaam
Beheerder, schrijver en illustrator
Is de informatie ... ?
-
publiceerbaar
-
onderhoudbaar
-
aanpasbaar
-
vertaalbaar
-
herbruikbaar
Hoe pak je dat aan?
Om informatie intelligent te maken moet ze een aantal stappen doorlopen. Deze high-level stappen komen altijd terug:
-
Creëer en selecteer de juiste informatie (via briefings, interviews, documenten, training...).
-
Verbeter de kwaliteit zodat de informatie begrijpelijk en bruikbaar wordt.
-
Organiseer de informatie: onderhoudsvriendelijk, en onafhankellijk van het kanaal.
-
Bezorg de juiste informatie op de gemakkelijkste manier aan de juiste persoon.
Is dat makkelijk te realiseren?
Neen. Er bestaat een heel arsenaal aan methodes, standaarden en software dat je kan helpen om intelligent met informatie om te gaan. Wij helpen je die te kiezen en toe te passen.
Maar alles begint met een uitgekiende contentstrategie.